✓ Worldwide Shipping - ✓ 24h Shipping - ✓ Reliable Service

Secrid Miniwallet Rango

Please inform me as soon as the product is available again.

I have read the data protection information.

€80.00 *

Prices incl. VAT plus shipping costs

not in stock, Delivery time 5-9 Business Days

Colour:

Gift wrapping available

Available in different colours!

  • miniwallet-MRa-Rango-Black
Product information "Secrid Miniwallet Rango"

Secrid Miniwallet Rango inspires with a two-tone colour and a fine lizard embossing. The leather is particularly durable. The Miniwallet is compact in size but offers a surprising amount of space. It is available in a variety of styles and colours and fits in any trouser pocket. The patented mechanism allows you to access your cards in a single movement, so they're ready to go. The aluminium protects against bending, breaking and unwanted mobile communication.

Details:

  • Colour: Brown / Black
  • 4 cards with or 6 cards without embossing
  • 4 additional cards
  • Banknotes
  • Business cards
  • Receipts

Leather:

  • The Rango leather, is a top quality cowhide leather and has a silk lizard embossed finish. Extra durable. 
  • Made in Holland, from European cowhides.

Size and weight:

  • 65 x 102 x 21 mm
  • 72 g

 

Colour: black, brown
Accesories: Wallets
Materials: Leder-Mix

Der Cardprotector kam 2009 auf den Markt, aber unsere Secrid-Reise begann schon mehr als ein Jahrzehnt früher. In den 1990er-Jahren führten wir eine Werbeagentur namens Spirid, als wir feststellten, dass sich der Inhalt unserer Hosentaschen mit der Einführung der ersten elektronischen Zahlungssysteme in den Niederlanden veränderte. 1997, als das Bargeld langsam durch Karten verdrängt wurde, schufen wir unsere erste minimalistische Brieftasche: die Secrid Bodycard.

Designarbeiten für Kunden wie ING, Maxi Cosi und Quooker waren auch weiterhin unser beruflicher Fokus, aber Secrid behielten wir im Hinterkopf, während wir beobachten konnten, wie sich der Inhalt unserer Brieftaschen anfangs 2000er-Jahre immer stärker veränderte. Während die Smartphones uns mit der ganzen Welt vernetzten, schrumpften praktisch alle wichtigen Dokumente auf das Taschenformat. Wir trugen zwar weniger mit uns herum, aber was wir herumtrugen war uns mehr wert als je zuvor.

2008 erschütterte die Finanzkrise ganz Europa und die Aufträge von unseren Kunden wurden weniger. Nachdem wir bereits 25 Jahre als Partner zusammen gelebt und gearbeitet hatten, spürten wir, dass dies der richtige Moment war, um unseren Traum zu verwirklichen und unsere eigene Marke aufzubauen. Wir hatten eine Vision: Wir wollten den Blick der Menschen auf ihren Tascheninhalt revolutionieren. So verwandelte Secrid sich von einem Nebenprojekt zu unserem Hauptfokus.

Seit dem Start unserer Secrid-Reise vor 20 Jahren sind unsere Erfahrungen im Bereich des Mode- und Produktdesigns immer stärker miteinander verschmolzen und ließen uns Alltagsaccessoires im Taschenformat schaffen, hier in den Niederlanden. Wir fühlen uns geehrt von den Auszeichnungen, die wir gewonnen haben, aber die noch größere Ehre für uns ist die über die Jahre gestiegene Zahl zufriedener Secrid-Fans. Heute sind unsere Produkte in mehr als 5 000 ausgewählten Läden auf der ganzen Welt zu finden, während wir zusammen mit unseren drei Kindern und fast 100 Mitarbeitenden in einer renovierten Industriehalle arbeiten, die unserer Familie als Zuhause und kreatives Schaffenszentrum für neue Dienstleistungen und Produkte im Taschenformat dient.

Moderne Karten wie Karten für den öffentlichen Verkehr, Kreditkarten und Zugangskarten enthalten einen Chip und eine Antenne für Mobilkommunikation. Diese RFID- (Radio-Frequency IDentification) oder NFC-Karten (Near Field Communication) bieten zwar höheren Komfort, aber auch höhere Risiken: Sie können aus einer Entfernung von einem Meter gelesen, aktiviert oder geklont werden, ohne dass Sie etwas bemerken. Unser Cardprotector, der Aluminiumkern aller unserer Brieftaschen, schützt Ihre Karten vor unerwünschter Mobilkommunikation.

Dank unseres patentierten Mechanismus und dem Aluminiumgehäuse des Cardprotectors sind Ihre Karten sogar während der Verwendung geschützt. Wenn Sie die Karten nur ein Stück weit herausfahren, ist die Signalempfindlichkeit beträchtlich eingeschränkt, aber ausreichend für die Kommunikation über eine kurze Entfernung. So verhindern Sie den Zugriff digitaler Taschendiebe auf Ihre Karten.

SECRID

The Cardprotector was launched in 2009, but our Secrid journey started more than a decade earlier. In the 1990s, we were running an advertising agency called Spirid when we realised that the contents of our pockets were changing with the introduction of the first electronic payment systems in the Netherlands. In 1997, when cash was slowly being replaced by cards, we created our first minimalist wallet: the Secrid Bodycard.

Design work for clients like ING, Maxi Cosi and Quooker continued to be our professional focus, but we kept Secrid in the back of our minds as we watched the content of our wallets change more and more in the early 2000s. As smartphones connected us to the world, virtually all important documents shrank to pocket size. We carried less with us, but what we carried was worth more to us than ever before.

In 2008, the financial crisis shook the whole of Europe and the orders from our clients became fewer. After 25 years of living and working together as partners, we felt that this was the right moment to realise our dream and build our own brand. We had a vision: we wanted to revolutionise the way people look at their bag contents. So Secrid transformed from a side project to our main focus.

Since the start of our Secrid journey 20 years ago, our fashion and product design experiences have merged more and more, allowing us to create everyday accessories in a bag format, here in the Netherlands. We are honoured by the awards we have won, but the even greater honour for us is the increased number of satisfied Secrid fans over the years. Today, our products can be found in more than 5,000 selected shops around the world, while we work together with our three children and almost 100 employees in a renovated industrial hall that serves as our family's home and creative hub for new services and pocket-sized products.